Langere wachttijden aan de telefoon

Geplaatst op maandag 24 oktober 2022

Het is soms erg druk aan de telefoon. De laatste tijd zijn er veel actuele onderwerpen (bijvoorbeeld energietoeslag) waarover inwoners met ons bellen. Als er nieuws is over dit soort onderwerpen krijgen wij extra telefoontjes binnen. Daarom zijn de wachttijden langer dan u van ons gewend bent. Als er vijf wachtenden of meer zijn, krijgt u te horen dat het druk is. U kunt het dan misschien later nog een keer proberen, maar u mag natuurlijk ook blijven wachten. Uit ervaring weten we dat het na 14.00 uur minder druk is aan te telefoon. De kans dat u in een wachtrij terecht komt is dus na 14.00 uur kleiner.

Afspraak sneller online

Afspraak voor een paspoort, rijbewijs of identiteitskaart maakt u sneller online. De afspraak maakt u in 5 stappen op onze website. Geef aan waarvoor u een afspraak wilt maken, kies een datum en tijd, vul uw gegevens in, bekijk of de gegevens kloppen en bevestig de afspraak. Lukt het online niet, dan helpen wij u graag telefonisch. Hou er rekening mee dat het voor schoolvakanties vaak drukker is door aanvragen van paspoorten en identiteitskaarten.

Een rijbewijs kunt u sinds kort ook digitaal verlengen. Bent u net geslaagd of het rijbewijs kwijt dan is digitaal aanvragen niet mogelijk.

Gebruik de MijnGemeenteApp

Zaken in de openbare ruimte zoals een omgewaaide boom, een onveilige verkeerssituatie of een kapotte straatlantaarnpaal, kunt u melden via de MijnGemeenteApp of via het online formulier. De medewerkers van de gemeente gaan ermee aan de slag en het zorgt voor minder telefoontjes.

Download de MijnGemeente app in de App Store (iOS) of in de Play Store (Android).