Verkiezing Europees Parlement: Stempas en kandidatenlijst
Geplaatst op dinsdag 14 mei 2024
Tussen 14 en 24 mei 2024 worden de stempassen bezorgd. Met deze stempas kunt u in elk stemlokaal binnen de gemeente Peel en Maas stemmen. Heeft u op 24 mei 2024 nog geen stempas ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan.
De kandidatenlijsten worden tussen 21 en 25 mei 2024 bezorgd. Heeft u geen kandidatenlijst ontvangen? Dan kunt u er één afhalen in het Huis van de Gemeente.
Om te kunnen stemmen heeft u uw stempas en een identiteitsbewijs nodig.
Neem één van de volgende identiteitsbewijzen mee:
- paspoort
- identiteitsbewijs
- rijbewijs uit Nederland.
Vervangende stempas aanvragen
Is de stempas kwijt, onleesbaar of heeft u geen stempas ontvangen, dan kunt u een vervangende stempas aanvragen. Dit kan online of persoonlijk in het Huis van de Gemeente. De vervangende stempas krijgt u thuisgestuurd.
Online aanvragen
Uw online verzoek moet uiterlijk maandag 3 juni 2024 om 17.00 uur bij de gemeente binnen zijn.
Persoonlijk aanvragen
Uw persoonlijk verzoek aan de balie in het Huis van de Gemeente moet uiterlijk woensdag 5 juni 2024 om 12.00 uur zijn aangevraagd. Dit kan alleen bij de medewerkers van Burgerzaken.
U maakt hiervoor een afspraak. Neem uw identiteitsbewijs mee naar de afspraak. U krijgt gelijk een nieuwe stempas mee.
Vindt u later uw ‘oude’ stempas terug? Dan kunt u daar niet mee stemmen. Dat kan alleen met de nieuwe stempas.
Meer informatie
Voor meer informatie over alle verkiezingszaken neem contact op met Burgerzaken, telefoon 077 306 6666 of stuur een e-mail naar verkiezingen@peelenmaas.nl.