Let op!Van donderdag 29 juli 2021 vanaf 12.00 uur tot en met zondag 1 augustus 2021 kunt u geen paspoort en identiteitskaart aanvragen.
Dit geldt ook voor een spoedaanvraag. Heeft u met spoed een paspoort of identiteitskaart nodig?
Kijk op de website van de Rijksoverheid voor meer informatie over een nooddocument.

Adresonderzoek aanvragen

Staat iemand op uw adres ingeschreven maar woont die persoon er niet (meer)? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.

Heeft u of een vorige bewoner iemand toestemming gegeven om zich op uw adres te laten inschrijven met een ‘briefadres’? Als u deze persoon lange tijd niet kunt bereiken of de toestemming voor het briefadres wilt intrekken, kunt u ook een adresonderzoek aanvragen.

Hoe werkt het?

Een adresonderzoek werkt als volgt:

  • De gemeente krijgt een melding waaruit blijkt dat iemand niet meer woont of niet meer bereikbaar is op het adres waarop deze persoon staat ingeschreven in de BRP van de gemeente Peel en Maas.
  • De gemeente Peel en Maas doet dan een adresonderzoek. Een huisbezoek van een toezichthouder BRP en het versturen van (oproep)brieven kunnen onderdeel zijn van een adresonderzoek.

U kunt een adresonderzoek online aanvragen met of zonder DigiD. Bij de aanvraag zonder DigiD is een kopie geldig identiteitsbewijs nodig.

Adresonderzoek aanvragen

Wilt u persoonlijk een adresonderzoek aanvragen, maak dan een afspraak om naar het Huis van de Gemeente te komen.

Afspraak maken

Meenemen

  • een geldig identiteitsbewijs

Kosten

Een adresonderzoek doorgeven is gratis.

Bekijk ook: