Meldpunt zorg en ondersteuning

Soms kan het voorkomen dat de kwaliteit van de zorg niet goed is. Ook moet geld dat bedoeld is voor zorg besteed worden aan zorg. Meestal gaat dit goed, maar soms wordt er fraude gepleegd.

Meldpunt zorgsignalen

Om er zeker van te zijn dat de juiste zorg op de juiste manier wordt geleverd, wil de gemeente het graag weten als er iets niet klopt.

Ook als u alleen een vermoeden heeft dat er iets niet goed gaat, is het belangrijk dat u dit doorgeeft bij het meldpunt zorgsignalen.

Twijfelt u over de kwaliteit van de zorg of komt de zorgverlener onregelmatig of minder dan afgesproken? Misschien is er dan iets niet in orde. Het kan gaan om hulp die is ingekocht met een Persoonsgebonden Budget (PGB), maar ook om alle andere hulp van zorgverleners die een contract hebben met de gemeente.

Wie kan melden

Iedereen kan terecht bij het meldpunt zorgsignalen. U hoeft dus niet zelf zorg te ontvangen, maar u kunt ook een melding doorgeven als het om de zorg van een familielid, buurman of kennis gaat.

Afhandeling

Uw melding wordt behandeld door een toezichthouder kwaliteit of rechtmatigheid van de gemeente. Een melding die geen betrekking heeft op de Wmo2015 of Jeugdwet wordt doorgestuurd naar bijvoorbeeld de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) of het Zorgkantoor. Zodra een melding wordt doorgestuurd is de organisatie die de melding ontvangt verantwoordelijk voor de afhandeling.

Over het vervolg van uw melding kunnen wij u niet berichten. Dat kan zo zijn vanwege de privacy van betrokkenen. Dat betekent niet dat er niets met uw melding gebeurt.

Contact

  • Telefonisch met handhaving Sociaal Domein, bel 077 359 6291.
  • Stuur een e-mail naar Meldpunt Zorg Venlo
  • Stuur een brief naar Gemeente Venlo Team Werk
    ter attentie van handhaving Sociaal Domein
    Postbus 3388
    5902 RJ Venlo.

Meldpunt dak- en thuisloosheid

Bent u (bijna) dak- of thuisloos? En heeft u geen uitzicht op een oplossing? Het kan echt iedereen overkomen. Meestal komt u er zelf weer bovenop, maar soms is het allemaal net iets te veel. Dan is het niet erg om hulp te vragen van een ander. Moveoo ondersteunt dak- en thuislozen op laagdrempelige, persoonlijke en duurzame wijze.

Meldpunt dak- en thuisloosheid

Moveoo biedt crisisopvang (maximaal 12 weken) aan mensen die door een noodsituatie of door thuisloosheid geen dak boven hun hoofd hebben. U kunt zelf contact opnemen met Moveoo. 

Wie kan melden

Iedereen in Peel en Maas die (bijna) dak- of thuisloos is of wordt, kan terecht bij het Meldpunt.

Afhandeling

Het Meldpunt gaat samen met u en gemeente Peel en Maas op zoek naar een passende oplossing. Misschien kunt u met wat hulp bij bijvoorbeeld vrienden of kennissen terecht. Ook bekijken de medewerkers van het Meldpunt hoe dakloosheid voorkomen kan worden in uw situatie.

Contact

U kunt contact opnemen met het meldpunt dak- en thuisloosheid op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

Als u buiten de openingstijdens van het Meldpunt een dringende vraag heeft over een opvangplek, dan kunt u ook via 088-3379079 contact opnemen.