Let op!Van donderdag 29 juli 2021 vanaf 12.00 uur tot en met zondag 1 augustus 2021 kunt u geen paspoort en identiteitskaart aanvragen.
Dit geldt ook voor een spoedaanvraag. Heeft u met spoed een paspoort of identiteitskaart nodig?
Kijk op de website van de Rijksoverheid voor meer informatie over een nooddocument.

Archiefinformatie aanvragen

De archiefdienst van de gemeente Peel en Maas herbergt de collecties van Helden, Kessel, Maasbree en Meijel en diverse particuliere collecties. De collecties bevinden zich in het Huis van de Gemeente. Wilt u het archief in het Huis van de Gemeente bezoeken, kan dit alleen na het maken van een afspraak.

Archiefinformatie aanvragen

Telefoon

U kunt ook telefonisch een afspraak maken via het Klant Contact Centrum, telefoon 077-306 66 66.

  • Maandag t/m donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur 
  • Vrijdag van 8.30 uur tot 12.00 uur

Heeft u andere vragen, stuur een e-mail.

Contactpersonen

  • Archivaris Toos Wilms

Vrijwilligers

Er zijn vrijwilligers actief in het oude archief. Zij werken vooral aan de conservering en verbeterde (digitale) vindbaarheid van archiefdocumenten.

Wilt u ook helpen?

Met hulp van vrijwilligers wordt informatie in foto’s en films vastgelegd in nieuwere zoeksystemen. De informatie wordt daarna digitaal opgeslagen en daardoor sneller en beter beschikbaar. Neem contact op met archivaris Toos Wilms als u wilt meehelpen.

Lees het bezoekersreglement (PDF, 365.3 kB).